Gadget Yang Dikuasakan Oleh Tenaga Luar Biasa

Innovasi tidak pernah berhenti selagi ada manusia yang kreatif. Manusia selalu ingin mencipta sesuatu yang pelik tetapi berguna kepada manusia yang lain. Ikuti 9 produk elektronik yang seperti tidak masuk akal dan dikuasakan oleh tenaga dari sumber alam semulajadi.

1. iBamboo Speaker

Siapa sangka hanya menggunakan buluh mampu menjadi speaker yang kuat. 



2. Jam Air Bedol

Bedol bukanlah nama orang kampung tapi adalah sebuah nama jam air. Ia hanya menggunkan air untuk dikuasakan.


3. Citizen Eco-Drive

Ia adalah jam tangan yang hanya menggunakan apa jua jenis cahaya untuk beroperasi. Tiada bateri diperlukan dan ia hanya sumber tenaga yang amat murah.


4. Wind 'N Go lampu tanglung bersama radio bergerak

Mungkin kita pernah sesat di hutan dan produk ini mampu membuat dua dalam satu, memberi cahaya dan menyiarkan siaran radio sekaligus.


5. Biolote Campstove

Pernah terfikir untuk mengecas bateri iphone pada dapur memasak?


6. Travelling Tap

Minyak mahal tapi keluarga anda ramai? Travelling Tap boleh membantu. Hanya kayuh beramai-ramai dan anda boleh berjalan-jalan sekitar bandar menaiki bus.



7. Berus gigi J3K Ionic

Berus gigi ini mampu menghasilkan ubat gigi. Caranya, berus gigi ini menggunakan cahaya dan akan mengeluarkan electron yang apabila bercampur dengan air akan menghasilkan tindakan kimia yang membolhkan kita memberus gigi tanpa ubat gigi.


8. Bateri NoPoPo

Ini adalah bateri dari Jepun yang beroperasi menggunakan air samada teh o ais ataupun air kencing anda sendiri. Hebat kan?


9. Motosikal Jamban Neo TOTO

Produk ini tidak akan sama sekali direalisasikan dan telah dipadam dari TOTO Website. Sangat pelik dan mungkin berguna jika kita membawa bayi bersama.


Anda ada produk yang pelik untuk dikongsikan?



0 comments:

Ditaja Oleh

BlogMalaysia.com

Local Blogs
Local blog Get backlinks Blogged.my DMCA.com http://www.casino.nf/\ Free url submission Local Blogs
Best Blogs Local Blogs
Best Blogs